Enkel, sunn og mettende lunsj – uten fancy ingredienser

 

Jeg spiser lite brød! Ikke fordi jeg syntes det er så utrolig usunt, men fordi jeg er fryktelig lei av det etter utrolig mange år med brødskiver til lunsj. Vanlige brød fra matbutikken syntes jeg er usunt! De er proppa fulle med raffinert salt, tilsetningstoffer og ekstra gluten for at heveprosessen skal gå så fort som over hodet mulig. Hjemmebakt brød derimot, gjerne på surdeig er jeg fan av! Surdeigsbrød får lang tid på å heve, er mye mer næringsrikt og lettere å fordøye. Det kommer et eget innlegg om surdeig senere. Men, over til den enkle lunsjen. Alle ingrediensene kan kjøpes på en vanlig matbutikk og slenges sammen uten noe særlig annet enn utstyr enn en kniv. Denne lunsjen går igjen og igjen på jobben for min del.

Ingredienser:

Potetlomper

Cottage cheese

Avocado

Babyleafblaning

Paprika (evt. andre grønnsaker)

Evt. kokte egg og bønner hvis du har det liggende

Pepper (kan sløyfes)

 

How to:

Legg ønsket antall lomper på en tallerken. Smør cottage cheese utover lompene, skjær opp grønnsakene og dander utover. Rull sammen og nyt!

Denne lunsjen inneholder karbohydrater, proteiner, sunt fett, fiber, vitaminer og mineraler. Alt du trenger for å holde blodsukkeret stabilt og holde deg mett lenge.

Hva spiser du til lunsj?

 

#mat #lunsj #sunt #enkelt #blogg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg