Blomkålsuppe som er bra for hud, hår og negler

Denne blomkålsuppa er rask, god, mettende og sunn. Den inneholder mye gelatinrik kraft, noe som er bra for hud, hår, negler, bindevev og tarmen. Blant annet. Suppe er perfekt høstmat!

Ingredienser:

1 middels stort blomkålhode

1/2 rød chili

1 gul eller rød løk

Ca. 0,5 l. kraft (nok til å så vidt dekke blomkålen)

Et par puter frossen spinat

En skvett til 1 dl. fløte

Noen fedd hvitløk

Himalaya- eller havsalt

Pepper

Basilikum

Kyllingbiter etter ønske

Bruk gjerne bare økologiske ingredienser.

How to:

Kutt blomkålen i mindre biter og legg i kjelen. Hell i kraft til det dekker blomkålen såvidt. Sett plata på midels varme. Hakk opp og tilsett de andre ingrediensene, utenom kylling og fløte. Kok til blomkålen er myk. Mos så det hele med en stavmikser til det blir en glatt masse. Tilsett fløte etter hvordan du ønsker konsistensen. Smak og tilsett evt. mer krydder. Tilsett kyllingen til slutt.

Topp med det du vil eller det du har i huset, og server. Det er godt med f.eks. bacon av frilandsgris, pinjekjerner, olivenolje, bønner, revet ost eller friske urter.

Jeg toppet suppa mi med pinjekjerner, olivenolje og friske urter.

Følg meg gjerne på Facebook eller Instagram hvis du er keen :)

 

#mat #suppe #blomkålsuppe #høstmat #kraft #hud #hår #negler #tarm #skjønnhet #skjønnhetsmat #beautyfood #blomkål #hvitløk #løk #fløte #bærekraftig #økologisk #frittgående #kylling #bærekraftig #sunt #godt #middag #lunsj #kosemat #comfyfood #blogg #mat #høst #modernejeger

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Victoria L. Hansen

Victoria L. Hansen

25, Aurskog-Høland

Jeg heter Victoria og skriver om sunn og ekte mat, styrketrening, hverdagsaktivitet, naturlig sminke, hud- og hårpleie, helhetlig helse, hverdagstips og hvordan man kan bli litt grønnere. Hvordan man kan gjøre bare litt, fordi litt er så vanvittig mye bedre enn ikke noe. Ikke stress - små endringer over tid blir gode vaner! :) Facebook: barelitt.blogg.no Instagram: @victorialundsrud

Kategorier

Arkiv

hits